Les formacions polítiques, socials i sindicals, reunides avui han acordat fer pública aquesta declaració conjunta

La greu situació de crisi econòmica, social, ambiental i política que viu el nostre país ha propiciat l’abdicació del monarca i l’intent accelerat d’imposar al poble altre rei, sense que la voluntat del poble siga tinguda en compte.

El 70% de la població de l’Estat espanyol no tenia edat de votar quan en 1978 es va aprovar l’actual Constitució. Per açò exigim que el poble, en el qual resideix la sobirania, parle i decidisca, a través d’un Referèndum, si vol Monarquia o República, si vol Monarquia o Democràcia, i apostem decididament per obrir processos constituents on totes les institucions puguen ser triades per la ciutadania.

Per açò, fem una crida a les forces polítiques, socials, culturals i a tots aquells ciutadans i ciutadanes que volen exercir el seu legítim dret a decidir de tots els pobles i a reclamar junts un Referèndum perquè el poble decidisca i iniciar el camí a un país més just, més democràtic i més solidari.

Així mateix volem impulsar i recolzar quantes mobilitzacions i iniciatives populars tinguen entre els seus objectius l’abans descrit i, especialment, les convocades per a aquest cap de setmana i per al pròxim dia 11 de juny quan es debata el Projecte de Llei d’Abdicació., convoquem a la ciutadania a una concentració en la Tinença d’Alcaldia de Port Sagunt, a les 19 hores.

Aquesta Declaració signada per les següents formacions, queda oberta a quantes forces polítiques, socials, culturals, sindicals i persones vulguen sumar-se a ella.

Signants
EUPV​, CC.OO​, ERPV​, PCPV​, COMPROMIS,​