El representant de Compromís en el Congrés dels Diputats, Joan Baldoví, ha rebut als representants del Comitè d’empresa de Galmed, la secretària comarcal de CCOO del Camp de Morvedre i dos regidors de Compromís de Sagunt, Teresa Garcia i Quico Fernández.

Baldoví, ha reiterat el seu suport a les reivindicacions dels treballadors de la planta siderúrgica saguntina, propietat de ThyssenKrupp i que tancarà, “per una decisió que no obeeix a criteris econòmics i de rendibilitat, ja que Galmed és rendible, però el que ha decidit l’empresa és concentrar tota la producció a Alemanya”.

El representant de Compromís coincideix amb els sindicats que el tancament de Galmed, “és un problema de la política industrial valenciana i estatal, que és insuficient per no dir inexistent i, per eixe motiu, no hi ha una postura forta i consensuada per a evitar les deslocalitzacions del sector industrial”.

Baldoví ha comunicat que està a la total disposició dels treballadors i que presentarà les iniciatives que demanen els representants dels afectats pel tancament de Galmed. Segons el diputat valencianista, “hem d’anar tots junts, com s’ha anat en l’Ajuntament de Sagunt i com s’ha anat en les Corts Valencianes. Ací no existeix el protagonisme de cap partit, perquè ací l’única cosa que importa és defensar els llocs de treball directes i indirectes de Galmed i de la riquesa que genera per al conjunt de la comarca del Camp de Morvedre”.

En aquest sentit, Baldoví ha informat que existeix una opinió majoritària “a realitzar tot tipus de mesures de pressió per a evitar el tancament de Galmed. Sí que és destacable que el PP no ha mostrat tot l’interès que esperàvem i per això, el grup majoritari de l’oposició presentarà una Proposició No de Llei d’urgència i una interpel•lació al ministre d’Indústria, que comptarà amb el suport de Compromís i de pràcticament la majoria de formacions. No es pot donar ni un pas enrere en defensa dels llocs de treball afectats i no podem perdre ni un dia en aquest aspecte”.

Seguint aqueixa línia, Baldoví també ha informat que es crearà una delegació parlamentària que anirà a Europa i que també sol•licitarà reunir-se amb la direcció de l’empresa el pròxim 3 de juliol, per a mostrar el total rebuig de les forces polítiques al tancament de Galmed.

Pel seu interès, Baldoví ha assegurat a la delegació del Camp de Morvedre que farà un “seguiment diari i estarà en contacte amb tots els grups, perquè ningú s’oblide del que s’ha parlat i s’ha acordat hui. Estem en una carrera contrarellotge i hem de fer tot el possible per salvar Galmed, per açò, anem a recordar-li al ministre Soria que els poders públics, en aquest cas els estatals, tenen potestat per a exigir a l’empresa que no tanquen, perquè té beneficis i si es volen anar, perfecte, però que venguen la planta a un comprador solvent perquè continue l’activitat, perquè continuen les ocupacions, que és el que volem la majoria dels grups polítics del Congrés”.